Ali Osman Demirtaş Vakfı Engelli Bakım Merkezi'nde sosyal çalışmacılarımız ve dış destekli eğitmenlerimiz tarafından gerçekleştirilen grup etkinlikleri katılımcı sayısının sınırlandırılmadığı, bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal açıdan gelişim sağlamalarının amaçlandığı, bireylere yetenek ve beceri öğretiminin sağlandığı, engelli bireylerin boş zamanlarını kaliteli bir şekilde değerlendirmeleri amacıyla engelli bireylerin özelliklerine göre kategorize bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Engelli bireyler ile gerçekleştirilen grup eğitimleri bireylerin kurum içerisinde birbirleri ile gündelik hayatta çevrede bulunan diğer insanlar ile sosyal etkileşim içerisinde olmalarına ve kendilerini daha rahat bir şekilde ifade etmelerine olanak tanımaktadır. Bireylerin zamanlarını kaliteli bir şekilde değerlendirmeleri bireylere öğreticilik katmakla birlikte uyumlu ve uygun hareket etme davranışı göstermelerine de sebep olmaktadır. Grup etkinlikleri engelli bireylerin merak duygusunu arttıran, sosyal ilişkilerinde olumlu gelişmelere yol açarak engelli bireylerde paylaşma ve birlikte çalışma eğilimi kazanmalarını sağlamaktadır.

Grup etkinliklerinde engelli bireyler ile yapılacak olan etkinliklerimiz bireylerin yaşlarına, gelişimsel ihtiyaçlarına, eğitim düzeylerine ve mental durumlarına göre belirlenerek benzer özellik taşıyan engelliler ile grup tanımlaması gerçekleştirilerek gruplar oluşturulmaktadır. Bireylerin grup hedef ve amaçlarına uygun olup olmadığı bireylerin etkinlik sırasında ve sonrasında gözlemlenmesi ile değerlendirilmektedir.

Grup etkinlikleri her bir engelli bireye farklı edimler yüklese de kurumumuzda bakım altında bulunan engelli bireylerimize grup etkinliği ile kazandırmak istediğimiz beceriler şu şekildedir:

• Kendini rahat bir şekilde ifade edebilmesi ve sağlıklı iletişim kurulumunun sağlanması

• Bireydeki merak duygusunun ve özgüven düzeyinin arttırılması

• Etkin öğrenmenin sağlanması

• Yaratıcılık ve hayal gücünün gelişmesi

• Motor becerilerinin gelişmesi

• Dikkat dağınıklığı ve odaklanma problemlerinin en aza seviyeye indirgenmesi

• Paylaşma ve yardımlaşma düşüncesinin bireylerde pekiştirilmesi

• Bireylerde sorumluluk bilinci oluşturmak

• Bireylerde dinleme ve anlama becerisini ortaya çıkarmak ve geliştirmek